De dagen 'vliegen' voorbij! - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Rian & Mandy - WaarBenJij.nu De dagen 'vliegen' voorbij! - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Rian & Mandy - WaarBenJij.nu

De dagen 'vliegen' voorbij!

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Rian & Mandy

10 Mei 2014 | Australië, Rockhampton

Australia calling voor down boven!

Pfff, de dagen vliegen dus na een paar dagen moet je alweer bedenken wat je eerder hebt gedaan, hier dan weer een update!
Na de tussenstop bij Rainbow Beach zijn we doorgereden naar Hervey Bay, onze eindbestemming voor die dag, we sliepen op een campsite bij een hostel, dit keer voor 2 nachten omdat we de volgende dag (woensdag) naar Fraser Island gingen. Woensdag vroeg op en naar de haven gereden. De parkeerplaatsen in de haven (vrij weinig) waren allemaal vol, maar een of andere aso mega britz camper stond zo geparkeerd, dat wij m even gebarricadeerd hadden, anders moesten we m langs de weg parkeren en daar hadden we geen zin in ;). Met de boot ongeveer een half uur naar Fraser Island gevaren en daar in een mega 4x4 bus gestapt, met gids. Nou als je wilt weten waarom er in die bus gordels zaten, wij weten het! We werden gelanceerd achterin door de zandheuvels! Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld, en er zijn dus geen geasfalteerde wegen. Eerste stop werd het regenwoud, cool om te zien en te voelen! Daarna doorgereden naar Lake Mckenzie, helder, zacht water met wit zand. Vervolgens een mega lunch gehad (even gebruik gemaakt van het all you can eat concept) en daarna zijn we naar de highway van Fraser gereden, het strand haha. Je mag daar 80 km/h en je laat je mede weggebruikers weten aan welke kant je rijdt door je knipperlichten aan te doen. Op het strand riep de gids ineens een verhaaltje om met als eind (beslissen binnen 2 min) of je wilde vliegen in een vliegtuigje voor $50 pp, met start en landing op het strand. We keken elkaar aan en dachten, once in a lifetime experince en DOEN! Vanuit het vliegtuig konden we alles zien, mega zandduinen, regenwoud, meertjes, haai, laag over de zee. Te gek! Niks gemist verder, de bus reed namelijk door naar de landing. Vanuit daar naar Pinaccles gereden, soort rotsen, maar alleen van zand. Vervolgens naar het Maheno shipwreck, een schip wat jaaaaaren geleden aangespoeld is, en nu langzaam roestend afbreekt. Als laatste nog naar Eli Creek, een beekje waar heel helder water door heen stroomt naar de zee (4 miljoen liter water per uur!). We hadden een saaie bus, niemand ging het water in behalve wij. Je kon naar boven lopen en dan langzaam naar beneden drijven, koud maar in een supermooie omgeving. Helaas geen foto's hiervan, batterij van de camera was leeg. Aan het einde van het beekje zaten een paar Engelsen en Australiërs met bier en muziek te chillen en toen we hoorden dat het hardstyle was hadden we snel vrienden gemaakt. Fans van defqon (aussie versie schijnt laf te zijn, voor $500 oef). We kregen stoeltjes en drank aangeboden en hebben in zwemkleding in het water gezeten tot onze bus weer vertrok, de medebusgangers stonden erbij en keken ernaar haha. Dat was het einde, en daarna weer naar de haven gebracht en op de boot naar het vaste land gegaan. Door onze megalunch hebben we met z'n 2en maar een maaltijd gedeeld, en daarna naar bed gegaan. Donderdag zijn we doorgereden naar Bundaberg, de place to be voor rum! We zijn naar de Bundaberg rum destilleerderij gegaan, en daar een rondleiding gehad met als toetje proeven! Mandy was dit keer de Bob, dus Rian mocht extra proeven. We hebben een mini plastic flesje rum voor mee naar Nederland genomen, dat komt in ieder geval wel heel aan. Daarna hebben we in Bundaberg geslapen op een tokkie camping. Vrijdag zijn we naar Agnes water & town 1770 gegaan. Rian heeft daar eindelijk z'n surfkans gekregen en daar een board gehuurd. Surfen leek makkelijker gezegd dan gedaan, en na ruim 3u ploeteren stond hij dan! Er was ook een les bezig, dus gelukkig had hij mede-falers en kon hij afkijken. Mandy heeft het welgeteld 2 minuten geprobeerd, maar in bikini bleek het niet zo succesvol, tenzij je bikini rapen van de bodem leuk vond. Golven waren wel hoog in ieder geval. Daarna nog het monument gespot waar Captain James Cook aan land kwam in 1770, vandaar de naam van het gelijknamige plaatsje. In Agnes water hebben we in de natuur gekampeerd tussen de wilde kangaroes! (Lotte; geen tour gedaan, wel gelezen in de Lonely planet ;)). Zaterdag verder richting het noorden getrokken naar de beef capital van Australië; Rockhampton. Beef in de Woolworths gekocht voor zondag, haha. We zijn nog bij een grot gestopt maar niet ingeweest, $28 pp was toch wel wat prijzen voor een uurtje. Inmiddels hebben we ook een paar dagen Whitsundays geboekt, van a.s. dinsdag tm donderdag (met de Boomerang Lotte!) daar gaan we zeilen en een duik maken! Dus daar zijn we in ieder geval voor dinsdag. Weer is zoveel beter geworden in de tussentijd! Lekkere temperatuur, beiden al lekker verkleurd, en zelfs de airco in de camper is geen overbodige luxe. 'S nachts is de temperatuur ook beter, de eerste nachten waren echt koud. Morgen van we weer zo'n 300 km rijden naar Mackay, waar ze zowaar poffertjes schijnen te hebben (hooray!). Vanuit daar naar Airlie Beach, ruime 100 km en dat is het vertrekpunt naar Whitsundays.
We sturen beter weer naar Nederland, waar het (niet zo lekker) herfstachtig is?!

XXX wij

• 10 Mei 2014 - 15:46

Marlies:

Klinkt goeeed! Veel plezier!:) xx

• 10 Mei 2014 - 16:21

Carla:

Hey allebei,
    weer genoten van jullie blog.
    wat hebben jullie een zwaaaaar leven.
    In de zon, bij de zee, mmmm.
    Super dat vliegen, tuurlijk doen.
    liefs
    Carla

• 10 Mei 2014 - 16:25

Carla:

die boomerang ziet er wel heel gaaf uit

• 12 Mei 2014 - 17:23

Ingrid:

Hoi Hoi,

Weer genoten van jullie verhaaltje. Heerlijk!. Gisteren van jullie begrepen dat jullie morgen met een boot naar
    Whitsundays gaan. Ik heb even gegoogeld wat voor een eiland dat is, maar pffff, dat is echt niet verkeerd. Geniet weer van jullie dagen en belevenissen. Ik kijk uit naar jullie volgend verhaal.

Liefs Ingrid xxx

• 14 Mei 2014 - 11:19

Erik:

Blijven prachtige verhalen om te lezen, mooi land het, Australie!!!

Mandy, voor mij gaat het volgende week beginnen, zie je de 10e juni weer. Nog veel plezier en blijf vooral enorm genieten!

groeten erik

• 15 Mei 2014 - 17:13

Joke Jansen:

Heerlijk hoor! Klinkt goed allemaal.
    Vooral die donderdag

• 15 Mei 2014 - 17:16

Joke Jansen:

Oeps....ik was nog niet klaar!
    Heel veel plezier nog verder en wij zijn echt NIET jaloers